Skřetice Markéta

31. května 2017 v 17:59 | Kryštov Psohlavý |  Svatí
Je načase opět se ponořit do našich →svatých munchkinů. Dnes budeme hovořit o skřetici pomocnici Markétě. Ve východních →schizmatických denominacích je známá též jako svatá Mariana.

Už u datace nastává problém. Nikdo neví, kdy žila a zemřela (jakože u fiktivní herní postavy se tohle nedá určit.) →Orgové se však rozhodli dát postavě trochu tajemna, a tak je tento fakt v rámci lore postavy zatajen.
Předpokládá se, že zemřela asi v roce 304 po Ježkovi. Narodila se kdesi v Antiochii do rodiny pohanolarperského kněze, který ale záhy zemřel. Měla chůvu katolarperku a jak už to bývá, tak byla v útlém dětství indoktrinována a byl jí řádně →vymyt mozek. Katolarpeři zkrátka nerespektují hranice, tak tomu je koneckonců dodnes.

Markéta AKA. Mariana to dotáhla až do Louveru (Wikipedia)

Byla →pokřtěna a začala se zajímat o lore. Při studiu teologie se stala zběhlou v →apologetických diskuzích. Navíc to prý i byla kost, takže za ní každý pálil (není možné, aby byla světicí nějaká ošklivka, v tomto ohledu PR KatoLARPu funguje).
Jak už to bývá u světic staršího období, zamiloval se do ní tamní prefekt, a když byl konfrontován s tvrdou realitou -- hraj mou hru a sex bude až po →svatbě -- tak z toho fofrem vycouval a čekal na příležitost. Ta nakonec přišla, jak to bývá, tak římský císař začal pronásledovat katolarpery (dle církevní historie římští císaři nedělali nic jiného).

Prefekt Markétu napráskal a ta byla uvržena do basy. Jak si tak trčela v báni, tak se stalo, že za ní přišel sám ďábel v podobě draka. Ten milou světici spolkl. Naštěstí však zrovna svírala v ruce →krucifix, takže stačilo oddrmolit patřičné kouzlo →modlitby a drak silou →Velké trojky praskl a jeho vnitřnosti vymalovaly stěny cely na zeleno.

Potom byla několikrát zbičována a každý další den měla rány zahojené (aby jí je zas mohli rozdrásat). Byla natažena na skřipec (což je přesvědčovací metoda o pár století později úspěšně adaptovaná do KatoLARPu), dále vhozena do vody. Světice však uměla plavat, tak vyšla z vody a zas začala prosazovat nadřazenost KatoLARPu.

Zatvrzelost Markéty byla zkrátka silnější než "argumentace" jejích mučitelů. Brzy se jí dostalo Pánbožkova →požehnání a byla dekapitována. Po smrti pro změnu nenastaly hovadiny s →bezhlavým útěkem nebo s →mlékem místo krve.
S mrtvolkou to bylo opět vtipné: nejdříve byla přesouvána po Turecku, pak přišli islarpeři a tak byla přesunuta do Itálie. Nakonec ji orgové řádně →rozkouskovali, v Benátkách mají dokonce celé stehno (nebo je to kus paže? Těžko říct.).

Chtěl bych říct, že je s podivem, jak může pánbožko zacelit rány po mučení bez jizev a tím prodloužit utrpení svatého, avšak zachovat zemřelého bez toho, aby se potupně rozložil nedokázal. Naši soudruzi z Ruska odvádějí podstatně lepší práci v konzervaci svých svatých. (Wikipedia)

V ikonografii KatoLARPu bývá vyobrazována s drakem u nohou a křížkem v pracce. Také mívá na hlavě korunku, což má nést symboliku vítězství nad smrtí (fakt že je mrtvá nechme stranou). Dále bývá vyobrazena s perlou na památku jejího podvodního dobrodružství a z neznámých důvodů mívá někde v pozadí palmu.

Nyní k tomu, co má tato světice v kompetenci (nebo spíše v nekompetenci). V prvé řadě má na starost dívky, každé znásilnění jde na vrub právě Markétě. Chrání rolníky -- netuším, proč zrovna ty. Dále se rolníkům stará o dobré počasí, měla by být účinnou přímluvkyní při →exorcismech a nakonec, aby to nevypadalo že jsou orgům →ženy totálně ukradené, je také ochránkyní při porodu, páč i katolarperky se v této době potřebují k nějakému svatému utíkat.

Svatá Markéta nás učí… no vlastně nás nic moc neučí jen jsme ji chtěli v rámci čtrnácti svatých skřítků pomocníčků zpracovat.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama