O Abrahámovi a Pánbíčkově podpoře otroctví

8. března 2017 v 16:10 | Kryštov Psohlavý |  Dějiny spásy
Abahám byl prapotomkem →Noemova syna Šéma přes asi tak osm generací (stále žijí poměrně dlouho, nejspíše měli nějakou epickou homeopatickou léčebnou techniku, 400 let není výjimkou). Abrahám si vzal za ženu nějakou Saraj (→předstírejme že na ženě záleží). Pánbožko si řekl, že lidstvo zas trochu potrolí, a tak poslal →Metatrona, aby řekl Abeovi, ať zdrhne z domu a založí si vlastní národ.

Abrahám vyráží na cestu. Nepleťte si ho s islarpským →prorokem Minometem.

Mladičký Abrahám (v době útěku mu bylo pouhých 75 let) byl doprovázen synovcem Lotem a svou ženou, navíc pobral i nějaké lidi cestou. Abrahám nějakou dobu putoval po Kanónu (fiktivní země na Středním východě) a budoval tam →chrámy zasvěcené Hospodinu (tím že šli všichni s ním, tak tam pak jen stály a chátraly). Protože se zabýval →misijní činností, tak neměli jídlo. I rozhodl se Abrahám uchýlit se do Egypta jako host (Egypt již není fiktivní místo, →orgové chtějí navodit pocit reality tím, že si sem tam půjčí historické reálie a upraví je do →lore).

Abraham se rozhodl využít krásy své ženy, aby si Egypťany získal, Saraj předstírala že je jeho sestra, aby to, že ji prodává na sexuální hrátky, bylo v pořádku. Za služby jeho ženy u faraona dostal hafo oslů, dobytka a otroků (proto si Abraháma nesmíme plést s jeho jmenovcem Lincolnem). Nakonec se faraon dovtípil, že je Saraj Abrahámova žena a probudily se v něm náznaky prvních morálních hodnot. Pasáka Abraháma vyhnal. Patriarcha se tedy vrátil do →Bohy zvolené země, tam se na něj vybodl Lot, vzal roha s půlkou majetku a uchýlil se do Sodomy (spoiler alert -- městečko, o kterém ještě uslyšíme). Nudné válečné pasáže vynecháme, to, jak Lota musel Abe zachránit ze zajetí, také není moc podstatné.

Abrahám vysvětluje Sáře svůj geniální plán.

Abram si v jedné →modlitbě postěžoval, že mu Pánbožko slíbil děcka. Byl už docela v depce páč děcko ne a ne přijít, tak si řekl, že vezme věci do svých rukou. Sáraj měla otrokyni z Egypta jménem Hagar. Ta se za chvilku tahala s outěžkem (Abram byl i v šestaosmdesáti stále dokonale plodný). Pak ale vzala roha, protože se Saraj začala chovat dost nepěkně a nešťastnou otrokyni šikanovala. Pánbožko se nakrnul, že mu jakási ženská narušuje plány a Hagar poslal zpátky aby se pokořila pod rukou své paní.

Biblický milostný trojúhelník.

Tím byl položen základ pozdějšímu →biblickému učení o tom, že je žena podřízena svému muži a nemá si za žádných okolností vyskakovat, jakož i Pánbíčkovu učení o morální přípustnosti otroctví. Napříč Starým záhonem bude Stvořitel světa dále šířit svá →hlubokomyslná moudra o tom, že můžete seřezat otroka holí, pokud vám potom nezemře a poslední aktualizaci herních pravidel vztahujících se k tomuto fenoménu přinese do KatoLARPu až mnohem později v Novém záhoně →svatý Šavle. Drahé ortodoxní čtenáře musíme nicméně upozornit, že ačkoli otrokářství zjevně není →hříšné a může fungovat v souladu s →pravidly, morálně jde o odsouzeníhodný čin, který je v civilizovaném světě trestně postihován.

Článek o Abeovi jsme nuceni z důvodu rozlehlosti rozdělit na dvě části. Příště pokračujeme událostmi sodomskými a budeme tak sledovat výbuch Pánbíčkova spravedlivého hněvu, když využije →ničivou magii v měřítku od potopy světa nevídaném.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama