Rituály spojené s celoživotním závazkem

26. listopadu 2016 v 20:43 | Kryštov Psohlavý |  Pravidla
Nyní zde uvedeme rituály, které jsou spojeny s "celoživotním" závazkem. Ten je však celoživotní jen oficiálně. Můžete jej zrušit, i když se s tím dělají drahoty a →orgové kolem toho trochu tropí scény. Nakonec však rozvod (herně nazývaná rozluka) funguje a zbavení se kněžské povinnosti taktéž a takový novopečený →laik se může klidně i oženit (pokud teda stojí o to jít z chomoutu do chomoutu).

Manželství: občas se stane, že se hráčský pár rozhodne k takzvanému církevnímu sňatku. Jedná se o to, že skrze civilní sňatek hráč nezískává herní bonusy, a navíc se dokonce dopouští →hříchu, protože v univerzu KatoLARPu není občanské manželství uznáváno (jedinou autoritou, která má právo v KatoLARPu lidi oddávat je pouze →Velká trojka prostřednictvím kněze).

Kněz sesílá kouzlo za použití bonusů speciální štoly. V pozadí připravený →ministrant.

Do sňatku smějí vstoupit laici a za určitých okolností →jáhnové. Vyšší ranky se musejí soustředit na hru tak jsou jim tyto záležitosti oficiálně zapovězeny. Samozřejmě si někteří kněží nalézají skulinky, jak ukojit prosté tělesné potřeby, ty ale občas bývají v rozporu s právem (nikoliv kanonickým, ale reálným).

Svatba se většinou koná simultánně se →mší. Samozřejmě každý katolarper šetří čas, takže spojí dva rituály dohromady a dostane double bonus. Je třeba podotknout, že pokud je v páru jeden nehráč, můžou nastat v rámci ritu menší změny, ale jedná se jen o nuance. Na začátku kněz uvítá hráčský pár před herními prostorami. Tím odkazuje na minulost, kdy museli první hráči rituál provádět venku z důvodu nedostatku financí. Tehdy měl rituál jen formu →požehnání (trošku se nám nezbeda nafoukl, stejně jako církev).

Po uvítání proběhne typický liturgický průvod s →bohoslužbou slova, ve které bývají až tři čtení (upřímně i jedno je trochu moc, ale neva). První čtení je ze Starého zákona (doby před vznikem KatoLARPu), tedy za předpokladu že není doba velikonoční. V tom případě se čte ze Zjevení Janova (takový velice optimistický text na konci Bible, popisuje zkázu světa a potoky krve, docela příhodné jak svatební čtení). Oblíbený je List korintským od apoštola →Šavle z Tarsu (ještě jsem nebyl na svatbě, kde by se tento text nečetl).

Přechytralý Pája, který nikdy nebyl ženatý, píše své manidepresivní epištoly.

Po bohoslužbě slova kněz provede křížový výslech snoubenců (ptá se jich na kupu stupidních otázek). Na konec výslechu musejí slíbit, že i jejich potencionální děti vstoupí do LARPu. Ženich a nevěsta si přečtou svatební sliby, jak to známe z amerických filmů a páter jim pak požehná prstýnky (čím víc herních bonusů tím lépe). Pak již mše probíhá normálně, →bohoslužba oběti a závěrečné obřady, během nichž se odehraje další požehnání (jako by jich již nebylo dost). Avšak to je směřované na manžele, takže bonus dostanou jen oni.

Kněžství: →kněz je popsán samostatně, takže zde jen ve zkratce. Jedná se o vyšší herní rank, který má k dispozici plejádu →herních itemů, →kouzel, a dokonce občas i spravuje herní prostory kostela. Knězem může být jen muž, který studuje lore (lore KatoLARPu je dokonce vyučováno na některých vysokých školách na kde se tváří jako skutečný obor, říká se mu tuším →teologie).

Kněz je připraven ke kabaretnímu triku změny oplatky na kus masa.

Pro výuku kněžích je užíváno herních prostor semináře, kde se kandidát (herně nazýván bohoslovec) cvičí ve znalostech lore, magie a obřadů mše. Představte si to jako Bradavice, školu čar a kouzel z jiné fantasy knížky Harryho Pottera od J. K. Rowlingové. Zde je však Pánbožko a celá plejáda →svatých bůžků, skrze které magie probíhá. Magickým jazykem je latina, která dodá kouzlu větší efekt.

Zcela upřímně: naše akce má lepší kostýmy než čarodějové z Bradavic, takže KatoLARP 1, Rowlingová 0.

Kněžské svěcení probíhá, jako snad všechny významné rituály, souběžně se mší. Po tom, co tam celá skvadra naběhne (stává se že se svěcení účastní víc kněžích než laiků), následuje nějaká ta představovačka, aby →biskup věděl, koho že to světí. Orgové vyšších ranků bývají dost vytížení, takže mají k ruce dva jáhny, kteří plní funkci tzv. děvky pro všechno, v průběhu liturgie plní úkoly typu podrž mi čepku, podej mi bojovou berlu, ulítlo mi solideo běž ho chytit a tak dále.

Biskup a další kněží sesílají mocná zaklínadla na připravené bohoslovce. V pozadí je stalkuje Ježich, který špatně zabočil během odnášení nádobí z kuchyně.

Proběhne jakási homilie, kterou všichni účastníci včetně uchazečů a biskupa, který ji čte, prospí. Jak se biskup trochu probere z "hluboké meditace", tak uchazeče podrobí křížovému výslechu (tato část se opakuje u tolika rituálů, že se až divím, že církev nezakoupila nějaké postarší detektory lži). Kandidáti nakonec musejí biskupa na kolenou odprosit, aby jim ten rituál dal (vkládají mu při tom svoje nemyté pracky do rukou, aby demonstrovali, jak moc chtějí postoupit o levl výš).

Následuje →modlitba, kandidáti při tom padnou na tvář (nejspíš vysílením a únavou). Jako by toho utrpení nebylo dost, proběhnou ještě i →litanie. Kandidáti klečí a biskup a všichni přítomní kněží (z vlastní zkušenosti vím že jich u toho může být přes 50) vkládají kandidátům ruce na hlavu. Kandidáty již bolí kolena a jsou unavení, ale ještě si v kleče vyslechnou konsekrační modlitbu, nechutně dlouhou a nicneříkající. Následuje téměř normální bohoslužba oběti zakončená požehnáním. Novokněží se rozletí do světapřipraveni sloužit KatoLARPu.

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama