Pája, Šavle z Tarsu

15. listopadu 2016 v 13:57 | Kryštov psohlavý |  Svatí
Když byl mezi →svatými již uveden svatý →Petr tak je třeba uvést dalšího z prvních katolarperů, kteří se řádně zapříčinili o propagaci a rozšíření LARPu. Proto zde uvedeme svatého Pavla z Tarsu rodným jménem také Šavel (přátelé jej oslovovali také šavle nebo katana). Jako většina prvních hráčů začíná jako aktivní hráč ŽidoLARPu ale posléze přechází k hraní KatoLARPu (jak sám říká, je to nový neokoukaný herní svět). Kvůli své PR aktivitě je také nazýván apoštolem národů.

Tak tenhle obrázek se →fanouškům zrovna dvakrát nepovedl
(na rozdíl třeba od nedávného →Martina).
Šestiruční meče ani papírové listky v dané době už neznáme.
Správně by měl světec svírat útočnou pušku AK-47 a nejnovější tablet od Samsungu.

Do ŽidoLARPu byl uveden už jako dítě a velice rychle se stal munchkinem tohoto herního světa. Dosáhl ŽidoLARPerského ranku farizej (náplň tohoto ranku je mi neznáma, protože jsem se ŽidoLARP nikdy neúčastnil, ale vyrozuměl jsem, že je to jeden z nejvyšších herních ranků). V rámci propagace ŽidoLARPu se naučil řecky, a dokonce uměl i trochu číst a psát (vrcholná úroveň vzdělanosti tehdejší doby).

Od chvíle, kdy se dozvěděl o existenci KatoLARPu, jej začal pronásledovat a kritizovat (neuvědomil si že se nejedná o levnou kopii ŽidoLARPu). Když jel do Damašku tak se mu "zjevil" Ježich a řekl mu: "Katano, proč tak nenávidíš KatoLARP? Pojď, poučím tě, v čem ŽidoLARP posouvá dál." Od chvíle, kdy jej Ježich uvedl do KatoLARPu, se stal aktivním hráčem, opustil ŽidoLARP a velice brzy se stal apoštolem (nejvyšší rank tehdejší doby, dnes už máme jen →biskupy.) Uvědomil si nutnost dosažení herního cíle (svatosti) a začal o ni usilovat, první, co provedl byla "evangelizační činnost" šířil KatoLARP mezi příznivci PohanoLARPů (jako byl římský, řecký, thrácký a mnoho dalších).

Ježich sesílá na Šavli →zaklínadlo oslepení. Podobnými pranky přitom v rámci →Svaté trojky proslul spíš Puch svatý.

Uspořádal celkem tři misijní cesty, dostane se při tom do Řecka, Turecka a dokonce i Říma, údajně navštívil i Španělsko, ale v tomhle se →orgové neshodují. Dochovala se i historka, že představoval KatoLARP v Řecku, kde tou dobou docela frčela filosofie. Pavel se chtěl předvést, ale docela se ztrapnil a filozofové mu řekli, že pokud bude mít zas nějakou vtipnou historku, že se má zas stavit, že se rádi zasmějí.

Konec jeho života je zastřen tajemstvím, ale dle lore jej římští pohanolarpeři popravili (tam ten LARP teprve hrotili). Co víme ale jistě (protože nám to církevní představitelé řekli), je to, že poslední místo odpočinku Katany z Tarsu je pod římskou Bazilikou sv. Pavla za hradbami.

Díky tomu, že byl víceméně (spíš méně než více) gramotný, napsal několik epištol (dopisů) konkrétně se jedná o tyto:
  • List Římanům -- přesto že byl dopis určen Římanům, tak jej napsal řecky (asi chtěl čtenáře potrollit), tímto dopisem zavedl do lore to, že spasení a svatosti může dosáhnout jen účastník LARPu,Hráči jiných LARPů nemají nárok.
  • První list Korintským -- určen do Řecka. Píše zde o manželství (které zcizil z TrákoLARPu a zavedl ji jako herno koncept do KatoLARPu), o křesťanské svobodě, o →bohoslužbě a o vzkříšení Ježka. Zároveň si zde stěžuje na to, že se v Korintě KatoLARPeři přou o lore a celkově je tam hra nekonzistentní. Také tam opěvuje lásku což je dnes hojně užíváno při svatbách.
  • Druhý list Korintským -- Katana si brečí, jak se mu stýská a chtěl by navštívit opět korintské katolarpery (Chyběla mu ta parta, jasný důkaz toho že i v raném období KatoLARPu jej tvořila úžasná komunita).
  • List Galatským -- tady se z Šavle ozývaly dozvuky hráče ŽidoLARPu. Hlásal zde, že katolarperem se může stát jen bývalý ŽidoLARPer a vyzývá Turky k tomu aby se nechali obřezat (takový starý zvyk při kterém se muži mrzačili, v dnešní době se to praktikuje jen v ŽidoLARPu a MusloLARPu), povinnost obřezání však zrušil svatý Petr. Zároveň v tomto listu varuje před jinými "proroky" kteří by chtěli KatoLARPu krást hráče.
Pavlík má migrénu. Nakonec ji vyřešil tak, že napsal pár ošklivých věcí o homosexuálech.
  • List Efezským -- říká se mu také list Laodikejským. Vykládá zde Ježkovo úmrtí (ten nešťas
  • tný pokus o sebevraždu na Golgotě. Styl listu je spíše obecným shrnutím katolarperského lore a jak být správným katolarperem ve veřejném životě. Vyzývá zde k přivádění nových hráčů.
  • List Filipským -- napsán pro Řeky, nabádá zde k odvaze, statečnost a jednotě při šíření KatoLARPu. Varuje před snahami začlenit KatoLARP do ŽidoLARPu.
  • List Koloským -- Pavlík jej napsal, když dřepěl za katrem. Píše ho do Turecka pro skupinu hráčů v obci Colossa.
  • První list Tesalonickým -- psán pro vesnici Soluň, v níž KatoLARPeři dobře rozjeli herní akce. Chválí je zde za herní zápal a snahu o organizaci akcí.
  • Druhý list Tesalonickým -- psán opět pro Soluň, pokouší se zde zavést lore ke konci světa (co musí nastat před Apokalypsou) nabádá zde k tomu aby hráči žili hru i mimo herní svět (neustálý roleplay který je v LARPu dodnes).
  • První list Timoteovi -- určený Pavlovu hernímu parťákovi Timovi, kde mu dává rady, jak vést KatoLARP na lokální i globální úrovni.
  • Druhý list Timoteovi -- když dřepěl Pája v báni, tak napsal poslední dopis svému kámoši, se kterým nejvíc frčel v KatoLARPu. Z basy odeslal tento dopis, kde se snaží poučit Tima o tom jak být správným vůdcem katolarperské komunity.
  • List Titovi -- další Pavlův oddaný student základů KatoLARPu. Opět od svého učitele dostává rady jak být dobrým KatoLARPákem (zvláště v Korintu), mimo jiné zde varuj před →herezí která nutí lidi nechat si dělat obřízku (již se vzdal své představi o KatoLARPu který vychází z ŽidoLARPu).
  • List Filemonovi -- píše zde kámošovi Fílovi, že našel jeho uprchlého otroka a že mu ho posílá zpět doporučeně poštou.
  • List Židům -- zde se Katana vypisuje v podstatě kázání, vykládá zde podstatu Ježkovi "oběti" a popisuje lore vykoupení.
Zde uvedené výcucy z epištol jsou neúplné, jde pouze o nastínění obsahu velice rozsáhlého textu. Jako u všeho v Bibli, můžeme doporučit: prolistujte si je (nečtěte!!!).

Pavel byl rozšířením původní dvanáctky Ježkových učedníků. Žil ctnostným katolarperským životem a zemřel při jeho šíření rukou římských pohanolarperých munchkinů. Za své služby KatoLARPu je považován za svatého, avšak díky tomu, že se jedná o raného svatého, tak k jeho svatořečení nikdy oficiálně nedošlo, ale na tom nezáleží.

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Prostě Jan Prostě Jan | 16. listopadu 2016 v 12:44 | Reagovat

vyjádřím se zde pouze k obrázku s šestiručním mečem, celý svůj život jsem měl za to, že svatý Pavel ŠAVLE byl příznivcem applu.

2 Sammael Sammael | 26. listopadu 2016 v 19:38 | Reagovat

Politováníhodný omyl.

Pomodli se za pokání Očenášek!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama