Advent

27. listopadu 2016 v 12:38 | Sammael |  Pravidla
Dnešním dnem začíná v KatoLARPu každoroční příprava na vánoční svátky, známá pod jménem advent. Adventus znamená v čarodějném latinském jazyce církve příchod -- a to příchod koho jiného, než samotného Ježicha. A jelikož Ježek během své pozemské dovolenky onehdá slíbil, že se ještě brzy staví, oživují se v tomto čase i apokalyptické představy, které tvoří jádro herního lore.

Zatímco běžní lidé během prvních prosincových týdnů obdivují rozsvícené stromečky, popíjejí punč nebo povinně kafrají o plíživé infiltraci Satana Klause do autentických českých tradic, katolarpeři prožívají celé období úplně jinak. Skrze autosugesci usilují o radostné vyčkávání Vánoc, i když jim to dost podkopává nutnost brzkého ranního vstávání na speciální →mši zvanou rorát.

Věneček dobrý akorát pro zatvrzelého →heretika. Má nesprávný počet svíček, které jsou ještě ke všemu červené!
→Hříšník, který tímto způsobem przní tradici, na sebe přivolává děsivé Pánbožkovo milosrdenství!

Herní barvou adventu je fialová, o kterou se předvánoční čas dělí s konkurenční dobou postní. Jelikož však z každého pravidla existuje výjimka, nese se třetí neděle ve znamení růžové. Někteří →kněží si pro tuto unikátní příležitost dosud v šatníku schovávají legrační ornát této barvy, v němž poskytují svým tajů liturgie neznalým →farníkům příležitost k mimořádnému obveselení.

Růžová může být i třetí svíčka na primitivním počítadle času, adventním věnci. Tento klenot pokročilé katolické technologie indikuje aktuální herní postup k Vánocům skrze čtveřici světelných indikátorů, rituálně rozsvěcovaných neděli co neděli. Přestože si podle věnce hodinky asi neseřídíte, poskytuje tento hezký tradiční zvyk prostor pro vysvětlení fyzikálních principů spalování dětem, které by jinak musely čekat až na →velikonoční exsultet.

Páter to během adventu v kostele řádně okadil.

Každá svíčka má samozřejmě svůj hlubší →teologický význam. První připomíná proroky, tedy psychicky nemocná individua / patologické lháře, kteří ve starověku vyblábolili několik jakž takž gramaticky správných vět. Na ně pak přičinliví evangelisté ztěžka napasovali storku o tom, jak →Pánbožko skrze Ježicha s morální podporou Pucha svatého spáchal sebevraždu, aby dal lidem svobodnou vůli. Tedy schopnou volit mezi fanděním KatoLARPu a →nebíčkem na straně jedné a věčnou smrtí v →pekle v případě, že si ty pitomosti o změně pečiva v živočišnou tkáň domů nepustíte.

Druhá svíčka upomíná na betlémskou jeskyni, ve které se Ježek údajně narodil. Jde o promyšlený marketingový tah, který má dostat do jinak poměrně turisticky neatraktivní dědiny v Palestině zástupy oddaných hráčů, kteří naplní peněženky svých soudruhů v KatoLARPu. Stejnou reklamní funkci pak zastává i betlémské světlo, o němž si více povíme někdy příště.

Třetí (růžová) svíčka vyjadřuje všeobecnou úlevu fanoušků akce, že už období →postu a →modliteb skoro končí a festival přejídání, pokrytectví a oduševnělého opovrhování materiálním rozměrem Vánoc je za dveřmi. Zde se také projevuje hluboce zakořeněný odpor mnohých KatoLARPerů k matematice, neboť od růžové neděle ke Štědrému dni to mnohdy může trvat ještě skoro stejně dlouho, jako od začátku adventu k ní.

Tradiční lucernička. Trochu hořlavá, ale co už.

Čtvrtá svíčka je nazývána →andělskou. Pravděpodobně z toho důvodu, že během ní už nedostatkem spánku deprimovaní, vyhladovělí hráči vidí věci, které neexistují. Nese se ve znamení takřka hipísáckého míru a pokoje, který je v přímém protikladu k tradiční biblické roli andělů coby nositelů ohnivých mečů, trubačů na →hudební nástroje zkázy a tak podobně. I to může nasvědčovat kritickému (čti: horšímu, než obvykle) selhávání kognitivních schopností katolarperů.

Aby hráči vyjádřili svou únavu a všeobecné znechucení, nezpívají s výjimkou růžovoučké neděle chvalozpěv Gloria (Sláva Pánbíčkovi na obláčku). Posledním dnem adventu je ten Štědrý, jehož slunce západem oficiálně začíná sváteční období, zpravidla noční mší s účastí nehráčů, které přítomný páter nezapomene uraženě informovat, že by si na celé →kouzelné divadýlko s vodou a vínem měli vyhradit čas i jindy, než jenom na Vánoce.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Prostě Jan Prostě Jan | 27. listopadu 2016 v 14:24 | Reagovat

Na vánoce o půlnoční mši bývají kněží obzvlášť pasivně agresivní na nehráče. Jednoho mého kamaráda vyrazil kněz z kostela, protože si nesundal čepici a tím urazil velkou trojku.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama